Jag gillar verkligen Lexus SC 430.
Kanske för den grymma Mark Levinson Stereon värd ca 250.000kr?
Kanske för att den påminner lite om Nissan 350Z?
Eller helt enkelt för att det är en Lexus?
Jag har varit på väg att köpa en sådan vid ett flertal tillfällen, Men den har känts snäppet för gammal, Rent utseendemässigt då alltså.
Den har ju visserligen funnits med oss sen 2001.
Inte i Sverige dock, För då hade jag kanske köpt en sån istället för min Mercedes CLK?
Sen har där varit ett par väldigt diskreta uppdateringar genom åren, Men nu är det äntligen dags för en efterträdare.
Även om bilen fortfarande ser bra ut så passar den ju inte alls in i Lexus övriga sortiment.
Och här har jag bilder på hur ev efterträdarn kommer att se ut.
Väldigt fräck, Med influenser ifrån SC 430, LFA och IS.
Ne det är ingen cab, Men ni som kan eran Lexus historia vet att SC stämpeln från början satt på Coupe´r.
Men vet ni vad jag tror detta är? Trots ryktena…
Jag skulle vilja kalla detta en LC… Eller nått..
Dvs en Coupe´version utav den stora LS..
Det kanske vore något, Ett alternativ till Mercedes CL och Bentley´n.
Sen är det inget som säger att det även skulle kunna bli en cab version utav denna med, Då har vi även ett alternativ till SL.
Cool är den iallafall, Den väldigt långa huven och den korta baken får mej att tänka på gamla 40-talare.
Givetvis så hade jag velat ha 600h motorn i denna med.
Och då kanske jag har en ny drömbil….
Mycket intressant! Har själv sneglat många gånger åt den nya Soarer (det finns ingen SC i Japan!) som nu varit med ett tag. Attans vad gammal man känner sig när man kan konstatera det, minns när den först kom och var ungefär lika nyskapande i designen som LFA är idag!
De kan helt klart välja nya vägar här, antingen göra en exklusiv cab och nöja sig med en sådan som är ”bra på det mesta” istället för den uppsjö olika som Mercedes t.ex har. Eller så går de på din linje och går ”CLS style” för total lyx eller kanske SL för lite mer sport. Jag har en på drömlistan oavsett vad, tar den gärna med något kul som en miljömotor size XL? 😉
Har aldrig riktigt förstått det där med svindyra stereos i bilar, nu har man dock inte provlyssnat något sånt liknande men 250kkr är ju inte direkt en liten summa man snackar om å det i en bil. Är själv smått ljudintresserad och konstaterar ofta att just bilstereos är mer eller mindre skittråkigt orginal i de flesta bilar även om det må vara märkets toppmodell.
Är man bara händig och inte har en ultramodern bil som man inte ens kan byta ut huvudenheten på så kan man med hyffsade pengar (20-30kkr) få till ett ljud som iaf blåser bort svensson-segmentet. Är man dock en soundquality nörd så får man lägga ner mycket arbete med positioneringen utav högtalarelementen pga ljudreflexer som tyvärr är bilarnas akilleshäl samt ljuddämpning/tätning utav dörrarna m.m. Näe, skall man lägga 250kkr på stereo så gör man det för hemmabruk istället, bra möe roligare samt sjukt mycket bättre ljud men kanske inte för grannarna 😉
Håller med 250k är nog säkert lite ”marknadsföring” med hjälp av uppblåsta siffror. Men helt klart så har man ju äldre man blivit och fler bilar man kört kommit fram till att det skiljer markant mellan en BRA bilstereo och en standard. Däremot större skillnaden mellan en bra för som du sa, 30-40k och en för 250k = den stora skillnaden tror jag aldrig man kommer uppleva kontra ekonomiska skillnaden. 😉