Dags att säga hej då till Walbro 255.

En Walbro 255 bränslepump är nått som alla tuners har stött på.

 

Den omåttligt populära bränslepumpen är nått som monteras väldigt tidigt i trimmningsstadiet.

 

Jag har själv en sådan.

 

Varför den är så populär är för att den är den största/mest flödande bränslepump som får plats där din gamla OEM pump satt.

Vill du få mer bränsle till motorn så får du projektera med en utomstående pump, En extra pump osv osv osv.

 

Nått jag hade tänkt projektera med nästa säsong.

 

Men nu verkar det som om det blir mycket mindre projekt på det området.

 

Jag ska ju inte ladda mer utan behöver mer bränsle för att sänka motortempen.
Större spridare ligger och väntar, Så då var ju tanken att skaffa en extra bränslepump.. vart den nu skulle sitta.

 

Så här är en lagom lösning för mej och säkert många andra.

 

DeatschWerks släpper nu en 300LPH bränslepump som är i ”Drop-In” storlek, Precis som en Walbro 255 alltså.

Denna kommer släppas tidigt nästa år, Och kommer utan tvekan bli jävligt poppis.

 

Den funkar också felfritt till E85.

För er som inte är så insatta i sånt här så betyder LPH ”Liters per hour”

 

Så en Walbro 255 klarar av att leverera 255 liter i timmer som mest, Och denna nya klarar då alltså av 300 liter i timmen.

 

Blir nog lagom för mej =)

En tanke om “Dags att säga hej då till Walbro 255.

  1. Micke_J says:

    Nice fynd Pierre! Detta verkar ju onekligen som ett mycket större framsteg i tuning-historien än vad folk tror! Vi har själva upptäckt att walbro senaste åren haft mer och mer ”failures” samt att de inte riktigt klarar av vassare soppa såsom E85 (nästan garanterad fail efter en-två säsonger).

    När det gäller externa pumpar så har vi provat oss fram lite, vi har ”the bad boy” Aeromotive Eliminator på Robins Time Attack bil, ett helt galet soppasystem i övrigt med extra catchtankar och DUBBLA 255 som förmatar = soppa för att driva en bensinstation. 😉

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?