Komplett maskin byggd och förfinad under många år, mycket av arbetet utav oss själva på Superior Imports.
Har allt man önskar ur ett elakt wankel-bygge med singelturbo. Speclistan lämnar inte speciellt mycket att önska, utan alla de ”dyra” modifieringarna som raceportad motor med lågkompressions-rotorer från RX-7 S5 motor.
Allting runtomkring är specat för 550+HK vare sig det är tändning, turbos, bränsle eller drivlina/diff. Inga pengar sparade, och utan tvekan det mekaniska som blivit prioriterat.
Utsidan är fri från större skador och endast små skvanker i lacken. Än en gång: Det är motor&/drivlina etc som varit projektets stora prioritet.
Bilen allting är byggd på är en årsmodell 1995 som är en perfekt årsmodell sett till att den har den nyare ABS-enheten och mycket annat som förbättrades markant sedan RX-7 kom 1992. Bilen har gått ca 12 000 mil allt som allt!
Inredning är i rött skinn med normalt slitage. Inget är utrensat utom själva baksätet, som medföljer (dock är batteri monterat baktill bl.a.).
SPECIFIKATION:
*13B-rew byggd av Jörgen Blennow på Rotary Performance. Raceportad steg 3 maskin med skalperade och lättade lågkomprotorer mm. Klarar utan problem 2bar+.
*2 skivig OS-giken koppling.
*Superior Imports custom hårdare motorfästen.
*Greddy T78 turbokit komplett med downpipe, öppen Wastegate och HKS öppet luftfilter.
*Greddy Type-S dumpventil, svetsad på tryckröret på insugssidan IC.
*Greddy boostcontroller.
*Superior Imports FMIC kit med Greddy elbow samt custom rör anpassat till turbokittet.
*Apexi PFC + handkontroll. Mappat för motorn, 3-bars mapsensor.
*850cc + 1680cc spridare med eftermarknadsrail och dubbla regulatorer.
*Dubbla Walbropumpar med kablage,relän och säkringar i modifierad tankarmatur. Extra returslang.
*Super Pro bussningar bytta precis överallt.
*Custom ”brace” stag som förstärker låda samt differential mot chassiet.
*Kaaz 1.5 vägs LSD med nya lager.
*Tein Flex ställbara coilovers.
*Godspeed project kylare.
*Weds sports vita 17″ fälgar med sommardäck som har rullat 50mil.
*Defi 52mm mätare Boost, Oljetemp, Vattentemp och Avgastemp.
*AEM bredbandslambda-mätare.
*Endless bromsbelägg fram.
*Jacobs FC1000 tändförstärkare.
*MSD tändspole (dubbel).
*Re-Amemiya växelspak och quick shift knob.
*Ombyggda lampor för EU-trafik.
*Magnecore racing tändkablar och BUR9EQ tändstift.
*Hoosier quicktime pro slicks på pulverlackade orginalfälgar (vita),
*80mm rostfritt avgassystem från downpipe med en ljuddämpare.
*Rött Optima batteri.
Säljes nu av enda ägare som haft bilen sen den kom till Sverige och varit den som trimmat den från Dag 1.
PRIS: 140 000:- , INGA BYTEN!
Vid snabb affär går priset alltid att diskutera, säljer p.g.a. lägenhetsköp men ingen brådska att sälja till skambud. Över 300 000 + + + nedlagt allt som allt.
Ring Henrik Gunnarsson för frågor över tel (070 7365582) eller KONTAKTA OSS!