Det roliga med den vita Skylinen är att Japanen som byggde den knappast hade i åtanke att den en dag skulle stå och fronta Sveriges största Bilmässa. Det är rakt igenom ett rått och funktionellt stuk, även om man inte kan förneka att widebodykitet är läckert som bara den…
Här nedan följer spec, och ni har väll inte missat att BILEN ÄR TILL SALU för futtiga 255 000:- ? 😉
Front, bak, kjolar samt alla skärmar bytta. Otroligt handarbete då bakskärmen är av plåt och breddad ihop med innerskärmen. En uppsättning breda (295 däck runtom) exklusiva 18″ SSR fälgar i polerad finish och stegad kant sitter på. Nismo äkta kolfiberhuv, samt ordentligt byggd skruvbar helbur.
Denna GT-R har ett brutalt ”VIP” stuk kantat medinspiration från 400R modellen. Sitter även äkta och väldigt sällsynta Nissan original Xenon-lyktor på.
Motor bytt till komplett N1 maskin, vilket bl.a innebär dessafördelar mot vanlig RB26DETT:
-Balanserad vev.
-24U block som är starkare med bättre vattenkanaler.
-Förstärkta kolvar & vevstakar.
-Vassare kammar.
-Större kullagrade turboaggret (goda för ca 500HK).
-Vatten och oljepump uppgraderade.
Utöver N1-motorn sitter dessa eftermarknadsdelar på, för att välja ut detviktigaste:
*Apexi GT-spec Intercooler.
*Apexi öppna luftfilter.
*Nismo 600cc spridare
*Z32 massemätare
*Mappad styrbox
*OZ rostfritt avgassystem.
*HKS Två-skivig koppling (Tål 500+HK).
*HKS Ställbara coil-overs.
*Flertalet extra mätare (Olja, vatten, boost)
Men en bil är ju ändå till för att köras, och det gör man ju bäst med huven stängd 🙂 Det är alltid roligare när en bil är byggd för att köras istället för att stå på en mässa och glänsa. Får vi se denna på bana i sommar kanske?
Som jag sa när jag såg den första gången ”vad ska ni ha imellan mot sjuan” :). Nej, men de e sjukt nice. Hoppas ni fått bra respons på Elmia i övrigt /Dille från Shanghai
Kul att du tar dig tid att läsa och kommentera trots att du är på drömsemester! Du var saknad i Jönköping, men vi hann ju ses en liten sväng iaf? 🙂
Have a nice day. From http://www.genstkobr.com