Varit lite tyst från mig, men belackarna brukar ju säga att man har för lite vettigt att göra när man bloggar- och det är väl inte riktigt sant fast man just nu haft sjukt mycket ”måsten” att ordna på en gång = lite knöligare att hitta kvalitetstid överhuvudtaget.
Även åkt på en ”välkommen tillbaka till Sverige din smitare” förkylning a lá grande som gjort att man säkert ägnat halva dagarna åt att snyta sig, dricka C-vitamin och dylikt. Ack, vad man saknar vackra miljöer som Italiens norra lantsida med sitt härliga klimat- minnena kommer värma under lång tid och därför tar man nu ändå detta eländet med en klackspark… 🙂
Men men. Därav lite lugnare för min del på bloggsidan, men som tur är har vi maestro Pierre som bloggar och faktiskt håller besöksstatistiken bättre än vad jag gör under lågsäsong- kudos!
Var idag efter i stort sett 2.5 dygn inlåst på kontoret en sväng i verkstaden i Katrineholm för att ta ett viktigt möte med våran hyresvärd. Många intressanta förslag bollades, och det kommer oavsett hur mycket av dom som går igenom under höst/vinter att hända mycket i verkstaden (som ärligt talat är mer hjärta än muskler i våran verksamhet).
Hursomhelst så hade Martin ”Gzon” Gustavsson sitt livsprojekt ”Codename: SUZ” uppe en vända för att pröva på nästa säsongs (?) Time Attack ”footwork” = hjul, fälgar och chassie mot kaross. Tyckte ni det blev läckert…?
De mest inbitna i familjen och i RX-7 entusiastträsket känner ju faktiskt till denna bil, men den har nu tagit ett par viloår till förmån för bl.a. våran TIME ATTACK SKYLINE vilken inte alls gjort bort sig under den tiden:
2008: Tvåa Time Attack Mantorp @ Japmeet.
2009: Sveriges snabbaste Japanbil (gatbil?) – hard to argue!
2010: Trea Time Attack @ Mantorp och vinnare Time Attack Kinnekulle 2K10.
Nu har alltså blickarna börjats rikta mot ett mer extremt bygge på en plattform Martin är mer känd för. Vi ligger lågt med förväntningar, och det är inte en fullskalig satsning a la Supramannens nya Porsche eller Valtonens RX-7 från Finland. Utan det ska fortfarande vara en bil som i teorin går att köra på gatan och är någolunda full weight (lite av våran princip och specialité faktiskt).
Om ni tittar noga på bilden så vet ni vad esset i rockärmen är på denna mot den drös potenta RX-7 som vi har i familjen. Three (rotors) is the magic number, eller hur? 😉
Martin är en finlurlig och tystlåten kille, tur att man har någon som vädrar saker åt oss andra lite mer.
Ni lär få läsa mer om detta tungvikts-projekt under lågsäsongen när den väl kommer…
Roligt att ni är med att bygga dom ända rx7or som kommer köras med 20b i Sverige.
Tanken är att gzon ska fixa mapp, sprut och väggållning till mitt 20b projekt.
Kommer bli en fin uppsättning bilar nästa år 🙂