Nu tar vi ett snack med en av våra mest långvariga vänner i branschen.
Ända sedan hans fantastiska Mazda RX-7 bygge ”Zlayer” gjorde på ett objekt levererat av Gzon; så har proffset inom svenska styling-scenen Lukas Koos haft vårat stöd.
På BILSPORT PERFORMANCE AND CUSTOM MOTORSHOW 2012 kom han med ett ”nytt” bygge, eller närmare sagt en total ”make-over” av hans Nissan 350Z ”Zuperior”- som numera lägger till ”Reloaded” i sitt artistnamn!
Det är alltid kul att prata med Lukas, då han väldigt sällan stelnar till framför kameran och går in ett ”bästa artiga svar” läge så fort det är en kamera som filmar.
Han är sig själv i alla lägen helt enkelt!
Värt att understryka ett par punkter som nämns i videon, att det är en fruktansvärt ödmjuk kille med grym självdistans- trots att många med betydligt mindre framgångar på styling-scenen lider av hybris:
Däremot är språket i de otaliga extrema bilar han slutfört något som… gärna tar för sig av ögonen, och därför fått två läger i om man älskar/hatar dom.
Klart är däremot att en bilbyggare som lagt ner över 5000 timmar utan lön, sponsorers vara eller icke vara; skall ha respekt av andra entusiaster.
(Därmed ännu en gång osagt om man gillar stilen eller ej, vilket vi gärna ser er diskutera genom att kommentera nedan eller på VÅRAN FACEBOOK!) 😉
Tror anledningen till att många barn gillar koos bilar är för att dem är barnsliga helt enkelt…Dem enda ”vuxna” som tycker hans bilar är snygga är ju lantisarna som kör 740, fjortis tjejer, plåtluder samt andra bilbyggare som tycker det är häftigt med 5000 högtalare, 5000 skärmar och 560 st xbox.
Börjar inte denna styling formen bli lite uttjatad? Känns som den har överlevt sig själv.
Dock så är det säkert nerlagt många timmar och slit för att bli klar och få den finishingen det är.
Nja, de flesta jag stött på inom styling/billud är väl rätt inne på detta mer extrema stuk. Vet inte om du menar allmänt nu, men detta senaste bygge följer ju helt klart mer ”vuxna” styling-trender än innan; fast det inte går förneka att inslag av blixt/LED-ljus och stereo såklart gör det minst sagt blandat. 😉
Är de tnu så att man ger sej in i att ha en utställningsbil så behövs det nästan lampor o grejer.. Och framför allt musik.
Att ställa in en bil som är byggd för bana och som används som brukis får bara skit för att den inte glänser tillräckligt..
Även om man förklarar att det är en banbil..
så tyvärr.. rätt bilar på rätt områden.
Gillar du inte alls bilar med 5000 högtalare och 2000 blinkade LED lampor så är inte Elmia nått för dej… Så är det bara.
Vill du se bilar som inte alls bryr sej om sånt eller utseende överhuvudtaget och gärna i Action så går man på gatebil.
Jag skulle liksom inte gå till ett Gatebil event och klaga på att det sitter en OEM stereo i en banbil.
På samma sätt som jag inte skulle gå till en gay-klubb och gnälla att där är för lite brudar och sen samtidigt tokhata på alla killar som raggar på mej.
Jag tror jag skrev det som svar här på bloggen för ett år eller två år sedan då Koos byggen var på tapeten den gången. Jag respekterar hans kunskap, byggvilja och drivkraft bakom projekten – sedan att dom inte faller mig personligen i smaken är annan femma, men det tycks vara få som faktiskt kan skilja på dom två sakerna. Antingen är man i lägret helt med, eller i lägret helt emot.
Mjo det jag menar, det extrema barnsliga stuket har ju hållt på sedan första fast and furious filmen kom om inte ännu längre tillbaka. Alla i dem bilkretsarna jag befinner mig i känner likadant. Dags att hänga med i utveckligen som Sverige är så dåligt på överlag. När det gäller styling så är extremt aldrig något att sträva efter. Ser man en extremt bil som rullar på vägen så kollar man, absolut. Dock följs det inte av ett woooow, utan mera av ett garv eller att man hoppar till och undrar om man verkligen får ha så häftigt och spretigt hår, samt köra med rutan nere med högsta volym på med någon basshunter låt.