Färsk bild från garaget, har varit en dag då vi försökt runda av den enormt intensiva veckan och gjorde det genom att provstarta Time Attack Skylinen utan vattenkylning för att se så alla givare satt rätt etc.
Den startade som en klocka och tomgången med den nya Tomei PROCAM kammarna och den sylvassa motorn i sig ger viss effekt redan nu. Rätt lustigt hur mycket mer olja vårat specialtråg rymde, tog ett tag innan oljetrycksgivaren gav någon signal…
Stort tack till Magnus på Dreammaker som trots en massa strul löste problemen som utlovat i sista sekunden. Men snart är det dags för skärpning grabbar då säsongen bara börjat, och kraven kommer öka för varje ny dag. 😉
I veckan ska vi in med Mocool kylarvatten och göra en ordentligt uppstart. Detta kändes bäst mest ur symbolisk synpunkt, vi har verkligen slitit ihjäl oss för denna motor som är det vassaste vi byggt hittills- och då skulle den bara vara igång denna vecka. Mer kommer som sagt i veckan, kanske t.o.m. lite filmer. 🙂
SPÄNNANDE=)
Jajamen, riktigt spännande även för skadade människor som oss. Detta är verkligen top of the line utan konkurrens. Finns inte en motor i en gatbil i Sverige som mäter sig med denna i ”akustik”, då menar jag inte ren effekt etc etc. Utan balans…
fint mos grabbar
fast såg nyligen en liten rulle på garaget om en R32 som fått ett annat stroker kit to som pumpa ur sig en hel del effekt med tydligen.. han hade numer en RB30… whoot… måste va ett ovanligt o DYRT stroker kitt? =) han hamnaded väl på 650hk på hjulen innan han fickk soppa problem
men ja.. alla är inte effektkåta 😛
Om det var ett OS Giken kit så är det dyrt ja, men Sunline har toksågat det för oss förut och mer eller mindre sagt att det bara är utlänningar som köper det- bara för att ”vara värst”. Går inte varva speciellt mycket på, så är en nödlösnin för att kräma ut mycket effekt på låga varv = helt emot RB26ans karaktär.
Meckens Tommy Kaira R34 som kördes på Japmeet 08 är rätt vasst trimmad med grym respons. De kan nog mäta sig rätt bra mot varandra tror jag.
Känner Robban aka Mecken väl, denna motor är ett par snäpp vassare än hans. Iaf sett till själva hårdvaran i motorerna, men vi har kastat handsken åt hans håll också- får se om han svarar… 😎
Har läst lite på eran sida och fått intrycket att ni är BÄST på allt.
Är det inte dax att va lite mindre kaxig och låta resultaten tala.
Tjena Svensson!
Jag tror du missuppfattat något, peka gärna ut vart vi skriver att vi är bäst på något? Hela bloggen är ett bevis på ”resultat” vi åstadkommer varje dag i verksamheten. Ber om ursäkt om det retar just dig. 🙂
Har fått den uppfattningen med som just P-Svensson skriver, ni kanske inte rakt ut ordagrant skriver det men allt härleder till det i slutändan dvs att ni är bäst och ingen annan kan det bättre en ni etc etc.
Det är ganska rolig läsning när man i en vecka om inte mer för höra allt om dreammaker och dom gör allt så bra och vise versa men i själva verket som man ser på bilden ser det fördjävligt ut när inte ens hela kam kåpan är helt lackad!! Det kan man ju inte gå ut med så med halva jobb på bild!
Och en sak till jag noterat, Gör ni något själva över huvud taget förutom att importera hem bilar? Man får liksom känslan att det är ””mkt tugg men liten verkstad”” så att säga.
Finns massor med firmor som ni, Alla kan beställa hem saker från japan skräddarsytt och montera och även importera hem bilar MEN vad gör ni som är så speciellt om man får fråga?
Mvh
Hey Hans!
Tråkigt att du uppfattar som det, jag håller mig saklig och till ämnet utan några överdrifter. Du är välkommen till verkstaden om du tycker allt bara är en fasad, kom gärna med din bil till oss och ställ oss på prov. Levererar vi inte lovar jag att du kan såga oss längs med fotknölarna.
Överhuvudtaget så jämför vi oss inte med några andra, varken om vi är bättre eller sämre. Så jag tycker inte du ska ödsla energi på att göra det åt oss? Kul att ha dig som läsare och hoppas på flera kritiska inlägg från dig- men även berömm över det lilla du kanske tycker vi gör bra? 🙂
PS. Du har helt rätt om kåpan, Dreammaker hade en hel del problem då och vi hade kort om tid för att starta upp motorn. Därför trodde han CAS-givaren skulle täcka där. Dåligt gjort, men åtgärdat nu med plåster på såren. Se gärna det nya inlägget som kommer upp inom kort. Tycker du något annat vi gör är halvdant så får du mer än gärna påpeka det, vi tål som sagt kritik.