Igår kväll (sent) åkte jag och Daniel Troberg till Örebro-trakterna för att hämta de front-runners (”skinnies”) som vi får låna till söndagens race. Riktigt stort tack för det Peter!
Däcken är till för att jämna ut reaktionerna i chassiet från slicksen bak som får baken att ”flyta” mera. Dessutom underlättar de för föraren att parera om bakvagnen inte vill vara med, problemet om du kör på gatdäck (eller i mitt fall när jag åkte av) på R-däck är att varje utslag du gör är markant mycket känsligare när du har slicks. Var mest därför som jag orutinerat bara gjorde saker värre och värre ju mer jag styrde emot. Väl ute på gräset gick det ju iaf bättre? 😀
Samtidigt passade vi på att kika hur det ser ut i garaget där Sveriges snabbaste Supra just nu, och överlägsen rekordhållare i 6-vxl klassen (ET 9.88) håller till. Var ett väldigt rymligt och pratiskt garage, Björcks Supra närmade sig vinteridet och var färsk från en session av gatbus på högsta nivå.
Peter är kryptisk när han pratar om framtiden, jag tror han mest vill varva ner lite och utvärdera allting för att sen göra en ny attack på en ännu lägre nia. Spana in motorrummet, adjektivet för att beskriva det är K R A F T F U L L T…. 🙂
Peter kommer ut på söndag till Kjula förhoppningsvis och man hoppas få en hel del tips då. Kanske man slipper spola gräs på bilen innan träffen är över… 😉
Bramstedt är på väg och samtidigt som detta skrivs är frukost snart intagen. Full upp idag då vi bl.a. ska på en stor bilträff här i Katrineholm med Skylinen, Supran och mitt egna nyförfärv. Får se om man hinner göra något inlägg vid lunch kanske.