Hunnit åka runt lite med Soarern nu och nerver och rädsla över haveri börjar släppa. Fortfarande många mil kvar innan man verkligen känner att man kan börja njuta, men har sakta börjat vänja mig effekten. Men efter gårdagens bromsning sitter flera frågetecken i ryggmärgen…
På plats hos PBZ fanns en rad osäkerheter om utväxling, varvtal och skalorna på bänken. Trots det känns det som något håller emot i bilen, och man behövde inte fundera på det speciellt länge innan Dr. Ernie på DTE RACING febrilt försökte få tag i mig för att kunna hitta en förklaring på allt.
Var ute på ”landet” för sociala aktiviteter så kunde inte nå Göran aka Ernie förs på kvällen. Och vilken grym känsla det var att lyssna på någon som verkligen är engagerad i projektet. Sen bromsning och mappning hos Ernie har han blivit en stor del av projektet, och den makalösa kurva vi fick till i bänken har redan nu visat sig vara ett trumfkort gentemot alla andra som bara får ut så mycket pulver som bara går. Denna setup har visat sig ha otrolig körbara egenskaper på gata, kan hålla relativt stumt redan på tvåan och trots en del hjulspinn ändå få det skjuta på framåt utan dess like!
Men för att återgå till ämnet, Doktorn ville jättegärna ta en praktisk session på gatan och se över med datorn om allting lirar som det ska nu när motorn väl är i bilen. Någonstans har det tappats effekt, eller så visar PBZ’s bänk fel. Det sistnämnda vore väldigt lustigt eftersom Björck och Armin bromsade innan mig och fick det de förmodade. Men var som sagt många osäkra faktorer i samband med min bil, och detta inlägg är mest för att dela med mig av mina tankar och för att säga att jag är uppriktigt hedrad över att Göran minsann vill se till att det inte ska finnas några tvivel alls. Speciellt inte när bilen ska på stripp och visa upp sig, slutfarter är vad en motorbyggare/tuner lever för- och givetvis är en hög sådan för Soarern kanonreklam för DTE RACING… 😀