Tempo tempo! Ska precis bara vänta på mitt sällskap att dricka upp sitt kaffe så bär det av mot Anders och lämna det sista för att slå ihop motorn (förutom ATi svänghjulsdämparen som fortfarande inte är fixad, suck.).
Var ute igår och hälsade på Johan Carlsson som är en av de närmsta i Superior familjen. Kommer ihåg när jag träffade han första gången för nästan 10 år sedan, han skulle fixa en fläns till en Mazda 323 GT-R min kompis Dennis hade. Man kan säga att vi inte vart några vänner då, men att det nu idag som sagt är en av de man alltid kan lita på- plus att han är en riktig demon när det gäller att mecka!
Det märks inte minst på hans egna projekt som fortgått ett par år nu. Bilen ska precis lackas om medan motorn behöver finjusteringar och bättre mappning innan den är redo att smiskas så hårt som bara Johan kör sina bilar…
Låter det vara osagt vad det är för godis under huven, men t.o.m. den oinvigde kan se att det knappast är wankel under skalet! Någon som har några teorier om vad det kan vara:
Nu måste jag lämna datorn och klä på mig, ni kan se fram emot flera intressanta inlägg i bloggen framåt eftermiddagen. 🙂
jag gissar faktiskt på en mazda miata motor. Kan inte beteckningen dock. 🙂
Fel! Men gissa på, Mazda är rätt iaf… 🙂
VA FAN, var helt säker på att miata motorn såg ut exakt så. Ska fumla vidare då…
Det är en 4cyl iaf!
Ja vet ju svaret men kännre mig diskad i tävlingen 😛
323 gtr, 323 dohc, och miata 1.8 är i princip samma motor och deet ä rdelar från alla,
Answered by the owner/master himself! Hur går slipningen Johan? 🙂
gick upp 0500 i morse och slipade det sista, nu är bilen hos lackeraren, tror det blir konon faktiskt….
Ja du knäcker oss alla när det gäller att få lacken gjord. Sjukt att det ska behöva vara så omständigt med allt så fort man vill ha lite färg på bilen. 😐