Bara några snabba bilder här när Martin skulle passa in motorn ytterligare. Dessa turbos är aningen större än de största som kom från fabrik till Mazda RX-7 och klarar strax över 500HK i en RX-7 med rätt mods omkring sig.
De sitter original i Mazdas smått fantastiska men väldigt okända lyxbil från början av 90-talet, EUNOS COSMO (helt klart läsvärt, sjukt intressant bilmodell som vi mer än gärna tar hem åt någon seriös spekulant – KONTAKTA OSS mer än gärna!).
Planen är att Martin ska behålla dessa över kommande säsong och istället få allt ”runomkring” lira innan det ska bli ett effektmonster av högsta Time Attack rang till 2010/2011- motorn är ändå byggd för att kunna fixa effekter som t.o.m. sätter 200MPH SOARERN i skamvrån med sina futtiga 736HK. 😉
Blir nog bra annars kan ni alltid testa o trycka dit en GT42 så låter de så här :)http://www.youtube.com/watch?v=T5jwzBbNuWA
Ett steg i taget Jörgen… I nuläget finns inte en enda 20B RX-7 så det är prio ett att ändra på det. 😉
Ja dessa småsnurror kommer bara sitta på plats tills allt lirar, då blir det större doningar så att motorn kan få andas.
Prio 1 är för sent..
Finns en kille som heter Mattias som åker 20B FD.
Hmm, han har jag aldrig hört talas om? We need evidence! 😉
Tror ca 500HK med riktigt körbart register blir hypergiftigt med det chassiet, förmodligen Sveriges mest påkostade och mest framforskade på en FD3S. Time Attack? Nja, men en fruktansvärt snabb gatbil. 😎
Jo det har du Micke. Men allt kan man inte minnas. 😉
Skinnklädseln och hela originalinredningen stannar, bekvämt ska det åkas i denna bilen. 🙂