Så har man varit på plats hos GKN DRIVELINE och vips så steg deras aktier igen! Varit väldigt omständig och besvärligt kontakt hittills, men när man väl är på plats och pratar med rätt personer känner jag att det här kommer bli något bra. Surt att missa en helgs racing (fick ju nöjet att krascha Supran istället, ha ha) men det löser väl sig när de räknar på allting…
En skön bild på hela ligan samlad inkl. ingenjören Peder i vild diskussion om utförandet på axeln, skitkul med sessions som dessa:
Nu är planen att bygga en helt ny kardan med Chrome Moly rör som stomme och riktigt kralliga grejer från Spicer i ändarna. På våran begäran ville vi ha den så att vi behåller original hardyskiva i gummi längst bak. Lilla bilden här ser ni nerifrån och upp den gamla kardanen, en original till Supra samt den nya innan längden är kapad.
Känns som sakerna inte ens hade förutsättning att hålla förut när allt var stumt. Hoppas detta gör den lilla skillnaden, samt att allting är REJÄLT mycket starkare nu också…
Fått väldigt bra kontakt med Elias som jobbar på verkstaden och har fullt förtroende för att han gör ett förstklassigt jobb i att montera ihop den lagom till imorgon. Nu vill man ha ihop bilen så fort som möjligt så man kan öva lite inför helgen. Ett nytt ras där vore demoraliserande ärligt talat.
Vill ta tillfället i akt att tacka alla som stöttat en hittills den här säsongen och nu senast i sken av Supra-krachen. När man är väldigt öppen och bjuder på sig själv är det lätt att lämna luckor för folk att bli skadeglada vid motgångar. Men känns som man har med väldigt bra människor att göra i hobbyn, och vill som sagt rikta ett stort TACK till alla er för det. 🙂
ÅÅ den ser ju ut som om den kommer att vara helt oförstörbar den nya kardanen ju.
Tummarna upp nu
gutt micke.. då lever besten snart igen:D