På tal om tidigare nämnda HONDA NSX TYPE-R, för ett par dagar sedan hittade jag vad jag tror är den absolut mest ultimata Hondan som någonsin gjorts. Slå upp ordet ”ha-begär” och… Ja ni kan fylla ut resten själva!
Det är MUGEN som byggt ett helt karosspaket endast till ära för senaste Tokyo Auto Salon. Bilen är bara ett koncept/stilstudie, men ni som är sugna på exempelvis en Civic så finns de från fabrik med samma ”RR” koncept faktiskt!
Är oerhört imponerad över hur Japaner gång på gång lyckas gå balansgången med att få en bil att se 100% race ut; men som man ändå så sjukt gärna ändå hade haft att åka på bilträffarna med?! Svårt att förklara exakt vad jag menar, men jag tror helt enkelt att de har en helt annan kärlek till vad jag kallar ”bilhobbyn” så det kanske faller dom naturligt att vara överlägsen i utvecklingen där…
För er som tror bilderna är gjorda i Photoshop, ta en titt på filmen nedan och låt hakorna falla en efter en:
httpv://www.youtube.com/watch?v=qq_Oyl0T_CY
Bilen är ännu inte körbar och är i grunden en ”vanlig” NSX. Blir intressant att se vad MUGEN hittar på för skoj motormässigt till den, förhoppningsvis ser man den på fler ställen än bara bilmässor. Under minuten på Tsukuba är väl inte en vild gissning att den skulle göra då…
PS. Är jäkligt sugen på en Apelsin. Första som länkar till ett grymt foto på apelsiner i kommentarer får en guldstjärna.
Galet fet! Vore coolt om de kunde få den färdig för action också!
BTW ett grymt foto om du är sugen på apelsiner?
http://www.freakingnews.com/pictures/13500/Florida-Oranges–13555.jpg
Enjoy 😉
Det där var bara weird Brenna. Fail. 😀
Brenna: Bara att casha och se till att sätta shippingadress till mig.. 😉
Micke: http://mixxit.files.wordpress.com/2009/05/shutterstock_24758467.jpg
Dags å börja vinna på lotto tror jag. Bara takscoopet som förstör linjerna en aning men visst, den sitter ju där utav en bra anledning 🙂 Älskar när de gör sinnesjukt snygga breddningar i riktig timeattack-anda. Undra om man kan bredda RSKn lika elakt 😉
Inte apelsiner, dock inte långt ifrån 😛
http://memonkeygirl.files.wordpress.com/2009/09/evil-orange-2.jpg?w=600&h=400
Haha, ni är för goa. Steffens mandariner fick mig le brett, BjörnE satte huvudet på spiken dock. Vart får man tag i schyssta apelsiner såhär dags dock? 🙁
nått konstigt med forumet.. min sida uppdaterades mit ti mitt skrivande och allt försvann
kortfattat nu då.. Mugen tröttnade på väntan på en ny NSX ifrån honda och köpte alltså upp ritningarna ifrån Honda och byggde en HELT NY NSX ifrån grunden. från minsta lilla skruv,
Bilen är numera körbar och det planeras att säljas ut till kunde givetvis.. med ett pris som är helt sjukt dyrt.
Scoopet är ett absolut måste enligt mej på en NSX! jag ÄLSKAR swan neck.
här är bilder ifrån mars månad , då hade bilen motor men var visst fortfarande inte körbar
http://www.nihoncar.com/en/news-1039-Mugen+NSX+RR+Concept%E2%80%A6+The+Ultimate+Gallery.html
”The Mugen NSX RR is stretched to 177.95 inches (almost four inches more than the ’94-05 model), and widened by 5.5 inches and features a combination of carbon fiber and aluminum body panels. In addition to a set of upgrade brakes, GT-style body kit, wing, hood-scoop and diffusers, the 3.0-liter V6 has been swapped out in favor of a supercharged 2.4-liter V6 mated to a revised six-speed manual gearbox. Mugen hasn’t released any power figures, but informed speculation pegs output between 350 and 380 hp.
While it’s highly-doubtful that Honda or Mugen will sell the NSX RR in the States, there’s a good chance that the tuning firm will acquire some low-mileage NSX-Rs in Japan to produce a limited run of the RR, similar to the NISMO R34 GT-R Z-Tune Nissan produced at the end of the Skyline’s production run. ”
Surt att höra med tekniska strulet… Men men…
Grym info, läste aldrig så ingående att de byggt om NSX från grunden? Mer att de byggt på en begagnad vilket var rätt givet. Det sjuka är väl att det finns ännu en Mugen som de provkört mot Mines nya GT-R med lyckade resultat? Man fattar ju inte vart dessa entusiaster för NSX gömmer sig, är mycket större i Japan än man tror. Men har Mclaren F1s grundare själv haft en och erkänt att det var en stor inspirationskälla så… 😉
sjukt nice bil det där. du börjar bli mer o mer honda freak micke 😛
när blir det en honda? hehe
Vet inte Peter. En mörk hemlighet är att en gammal Civic TypR ligger högt som en trashig trackdaybil. Annars ser jag mest emot att ta in Nordens första FD2 la la la… 😀
FD2?
hehe, det låter bra. vi håller tummarna