Sprang igenom Hall D för första gången idag. Oj vad snabbt man blir varse om att verkligheten för en om bygger på Jänk och US-custom etc är bra mycket hårdare än för oss andra! Vilken puts! Vilken finish! Galet många timmar är enda jag kan säga nerlagda i den hallen på alla bilar…!
Bara dom bilar som stod runt det stora dragplåstret för mässan, Chip Foose; var helt magiska. Du hade Agostinos ”The Egyptian”, Boyd Coddingtons sista bygge ”The French Connection” och så Mr. Foose egna mirakel till skapelser. Gaaaah man hinner verkligen inte med här, utan lätt skull en halv dag kunna fördrivas bara på att se detaljer och puts dom har.
Speciellt motorrummen har den kaliber av kvalité man vill se på en riktig utställningsbil. Vi har kommit långt med våran egna MajoR 3.4l 2JZ-GTE motor vi byggt åt Robin ”Phantom” Antonsson, men har mil att gå innan man skulle våga ställa ut i D-hallen. Men ett steg i taget, självklart är vi nöjda med våran start iaf.
Spana extra mycket in denna sjuka Cheva som har mässans by far renaste motorrum. Ser ni någon sladd? Ser ni någon hårdvara?
Bilen skulle lika gärna kunna vara en eldriven Toyota Prius, och det menar jag i detta sammanhang som något väldigt positivt.
Inte så lätt som folk kan tro att gömma saker och få en så effortless helhet…
[nggallery id=110]
Gott om goa bilar, kommentera gärna om vad ni vill se mer av.
Blir m y c k e t mera gallerier imorn…
Kan inte annat än att hålla med om att jänkebilarna har en helt annan klass när det gäller puts. Vart ju tvungen och ta en sväng förbi Foose och där fanns utan tvekan bland de cleanaste byggena. Lackjobben är superba och bilarna är så sjukt välbyggda. Fastnade en stund framför Impression. Ett bygge som fick en att tänka ”HOLY SHIT”. Puts och studs på varenda detalj, även undertill. http://www.wallesdator.com/Foose%20design/Impression/Page1/index.htm för lite byggbilder 🙂