Idag var man på plats tidigt i K-holm för att köra två dygns intensivt arbete i verkstaden ihop med Gzon. Högst på agendan är att röra om i grytan lite när det gäller lagret, snart lanseras en höstkampanj av oss så vi kör hårt idag för att tvätta/rekonda- så Bramstedt kan ta nya kort på bilarna imorgon när han och hans kompis Rickard kommer på besök…
Utöver det är det en massa kundjobb för Martin, bl.a. Bjurströms bil ska bli klar samt en kund från Jönköping där vi stått för komplett jobb med att lyfta ur maskin, få den renoverad hos ML Wankeltrim samt stoppa in den igen. Närmar sig sluttampen med den. Alltid riktigt kul att se bilar gå från lik till solida sportbilar, detta är en Type-RZ modell dessutom med lite extra lull-lull från fabrik:
Till söndagens race på Kjula med Soarern (?) gör vi en nysatsning på däckvalen. Efter min krasch med Supran har vi fått en del tankeställare, och med massa input från USA gör vi en del förändringar. V slänger bl.a. på dragdäcken på original RX-7 fälgar som är en mycket smart grej de gjort ”over there i många år. De år lätta och stryktåliga och passar perfekt på Supra/Soarer också.
Här ser ni Martins ”vem fan är DREAMMAKER” lack och toning av fälgarna, siden mattsvart. 😉
(Ärligt talat fick vi ont om färg, men säg inte det till någon…).
Alright, ett maraton av däckbyten gäller för mig nu på bilar. Sen blir det ett lika körigt race med att tvätta/sämska bilar. Kanske kommer ett inlägg under dagen med hur det går… 🙂
Kan jag tolka detta som att den är ”alive”? 😀
Det är den… Ett par genomgångar kvar så vi känner att allt är på säkra sidan, sedan kan du betala det sista och hämta bilen. 😀