Tillbaka efter ett litet avbrott i bloggandet, och kliver genast in med ett av mina udda fynd på auktionerna i Japan där vi KÖPER VÅRA BILAR. Denna gång en Ferrari 348 som jag måste säga har ett mer äkta JDM-stuk än många andra bilar som är Japanska redan från fabrik!
Skulle dessutom känneteckna detta som typiskt 90-tals JDM-stuk med den vulgära fronten och för eran starkt definerande Works Meister S2 fälgarna på! Frågan är bara hur man som bilälskare (trender eller inte) känner för att ta ett färdigt fullblod som en Ferrari och kostar på med denna extra plast och mer ”ungdomliga” flärd…?
Speciellt baken känner man blir ett par snäpp för mycket mot hur en skönhet från Modena egentligen ska se ut. Kanske skulle man gått ut ännu mer modigt och ersatt vingen med något extremare för att få en schysst helhet på bilen…?
Kort och gott, gillar ni att man ibland pillar på heliga kor- eller ska man bara ”leave it alone”? 😉
Mer blogg under natten där en kort resumé av mecket med Phantom Supran i lördag kommer…
Gött… Så det ska vara… Finns inga ”heliga kor” enligt mitt tycke… Man kan alltid göra en bil häftigare och bättre oavsett vilket märke och modell det gäller. Sen finns det lika många tycke och tänk om hur bilen ska se ut och om den är snygg. Men smaken är som baken… Jag gillade Modenan du lagt upp men en sjukt kolfiber vinge och lite andra detaljer hade inte gjort ont… 🙂
Tyckte den var för mycket micke, en Ferrari ska man inte röra så länge man inte heter underground racing och finns i Usa 😀
Gillade inte den alls faktiskt ;/
Denna e Sweet. jag skulle kunna köra den NP. Hur mycket för den???
Eller vänta nu om jag måste fråga om priset har jag nog inte råd… DAMN…:)
Mr Ladublå
Helrätt tycker jag! Bort med stagen till diffusern så är den klockren!
Intressant, kul med lite åsikter!
MA: Modenan var tokläcker, denna är ett årtioende efter så känns kanske lite fel att jämföra? Vågar man säga att detta är en F&F Ferrari? 😀
Patric: Startpriset var faktiskt bara runt 200k, men det blir väl galet mycket mer än så…
Adam: Finns några firmor i Japan som jag minns gjorde sjukligt fina vita F40 och F40. Denna är som sagt mer F&F stylad och därför bad jag om en åsikt…
gillas!!hellre annorlunda än vanlig 😉 påminner lite om något koenig skulle ha gjort
Sjunne: Konstigt, men det är exakt den firman man hade i bakhuvudet fast ej kunde koppla ett namn till när man såg den! Vet att de har många vulgära men balla byggen bakom sig, Blitzen-Sebastian kanske kan berätta mer…?
Den 355an gillade jag SKARPT! Allt går att förbättra…. förutom en Zonda R kanske.. En ferrari är långt ifrån fulländad
Sjukt snygg, jag blev nästan förälskad i den.. Jag hade utan tvekat lagt bud på den om jag hade haft råd just nu!!
Man kan alltid förbättra en bils utseende oavsett prislapp och hur jäkla helig den än må vara och japanerna försöker ju ge sig på en hel del europeiska bilar med blandade resultat. Veilside som förmodligen alla känner till har ju försökt ge sig på ett antal märken från EU. Vissa har de gjort ett cleant jobb med medans andra märken fick den där äckligt gräsliga shogun-fronten, hur kan man liksom sätta en sån på en gammelporsche….. Japaner Japaner Japaner, men ibland får de till det ändå. Menmen, tittar man på de lite mer prestigefyllda tuner-firmorna i EU så är det väl samma blandade resultat, vissa ser sjukligt elaka eller cleana ut medans andra hamnar i ”hej kom och hjälp mig”-kategorin.
Oh nej, nu fokuserar vi på Japansk gräslighet. Men det finns gott om den varan i Tyskland också, Hamann gör ungefär 50/50 och sen finns massa andra namnkunniga firmor som ändå har en förmåga att krossa sin ”högsta lägstanivå” om och om igen blandat med toppenbyggen…
Mycket grym! Kul att se en Ferrari för en gångs skull med lite smakfull(nåväl, coolt iaf) moddning!