Vi åkte hela ligan till fina Söderköping för att få i oss lite mat och varva ner efter en dag med fullt ös. Vi verkade av en slump åka förbi när det var någon slags medeltidsdag på plats. Dennis försökte förklara för mig, men uppfattade ändå inte vad konceptet gick ut på. 😛
En samlig på ärliga dussinet var på plats, och vill passa på alla som var med och bidrog till att dagen vart grymt lyckad trots Suprans olycka. Tack till er alla!
Specifikt vill jag nämna Jonas som körde servicebilen och mer eller mindre var ett ”one-man serviceteam” på plats. Nästan så man fick försöka tränga sig fram om man vill jobba med t.ex. däckskifte. Riktigt taggad för att få saker fixade snabbt. Sånt uppskattas givetvis när det är stress och mycket annat att tänka på…
Sen var jag otroligt glad över att Emelyn aka Supratjejen med hennes trevliga kompisar Emma och Conny funkade så bra i gruppen. Det är inte bara att man ska vara duktig på att tillföra praktiskt, några stroppar eller dylikt hade inte passat in i Superior-andan ändå. Men Emelyn tog för sig mer och mer under dagen och gjorde mer än sitt ”jobb”, detsamma gäller vännerna. Är riktigt förväntantsfull på att se resultatet steg för steg…
Även resten av ordinarie ligan med Troberg, Mattias Lindh och ungkarlarna (?) Dennis+Jimmy är alltid folk man är glad över att ha i ryggen. Kunder som man redan nämnt sätter också lyster på tillvaron, även en väldigt gammal i gamet snubbe i Marcus ”Brenna” Brenander var på plats och hejade. Glöm inte extraordinäre fotografen Lukas Bramstedt som alltid kommer med sin mix av superprofessionelt bildtagande till att vara någon som sällan diskuterar något ointressant (han har för övrigt ett par bilder uppe i SIN BLOGG redan. Den nedan är en av dom. Kommer mer!)
Sist men inte minst Gzon som hanterade allting efter man åkte av galant och visade att ute på racebanan är det han som är chef, punkt slut (grymt rattat dessutom). Kan inte vara lätt att se ett av firmans organ sladda av banan i ett stort moln av gräs och skit. Men efter lite utvärdering och justering av vinge samt däckskifte ut och spaka den ändå. Starkt jobbat!
Nu måste man bli av med det smärre traumat drifting på gräsmatta i 150km/h medförde och ladda om batterierna för att förhoppningsvis åka Soarer på Kjula nästa helg. På hästen igen, eller vad säger man?
ETT SISTA TACK! Vill tacka RABIAT MOTOR som stod för arrangemanget för en kanoninsats och att detta kan vara ett återkommande event för oss. Vi kände oss varmt välkomnade och hoppas vi bidrog med något mer än att meja ner en av era fotoceller. 😉
Vad kostar den vingen?? Helt otroligt att den oxå kan generera lyft i arslet på en så bred bak! 😉 Ska bli intressant å se film på den repan! Du vet Micke, var och en gör ju det han lr hon är bäst på… Nån ska ju vara ”The slayer of all fotocells” oxå! Synd man bor så förbannat ocentralt… Hade varit kul å varit med. Nu fick ni ju inte med någon riktig Captain i gänget! 😛 God kväll Mates!
PS: Sälen_Johan is my final answer, no more wide or fat butt, det är mitt namn framöver, jag är som P-Diddy aka Puff-Daddy aka Diddy aka Sean Combs, jag har en liten namnkris….
Hehe, vingen gav ingen Le Mans Mercedes effekt kanske, men sådana kast i så låg hastighet får man bara inte hursom. Dumt av mig att lägga i trean kanske med facit på hand. Men de flesta bilar med hög effekt gäller ju att man inte fegar mot, i detta läge var jag chanslös dock…
Sälen_Johan aka Johan the Captain funkar kanon. Säger som alla andra. Nästa år…!
It is the coolest site, keep so!,