Jag tror rubriken säger det mesta, så vi skippar detaljerna på denna otroligt bortkastade dag utan ens ett ordentligt mål mat- och ger oss direkt in på fredagsmyset som för min egen del blir att se fram emot att hugga tag i min kommande Toyota Aristo JZS161 V300!
För ett par veckor sedan avslöjade jag ju att det nu var en sådan inköpt som en mer personlig demobil (så länge ingen prompt lägger ett seriöst bud, allting är till salu!).
Givetvis började man snegla på byggen och trender som folk närmast slaviskt följer som går hand i hand med modellen = VIP & Hellaflush. Dessa två sätt är precis som det mesta i Sverige när det gäller trender, oerhört färskt och vi har ännu bara en handfull ens halvseriösa byggen som liknar det.
Har redan i tidigare inlägg från SIR_PIERRE gått in på vad som skiljer detta från ”Tysk-stük” som är en betydligt äldre och mer etablerad nieche, så känns roligt att ge sig in på ny mark med denna Aristo:
[nggallery id=191]
Målen för första säsongen blir grymt låga, bilen kommer mitt i byggyran till stora mässor. Så blir bara fokus på att få rätt ”stance” (fälg mot skärmkanter) och kosta på med ett ”boost-up” kit för att få upp effekten till ca 400HK. Borde räcka gott och väl för att bara glida till och från träffar med? 🙂
Till nästa år dock så kan man inte som i kvällens utsvävning på google och olika forum; låta bli att drömma sig bort om att ge sig på något äckligt fett verkligen kan göra bilen till något definerande och självklart inspirerande för andra att följa här i Sverige. Ett litet galleri med axplock på vad man stött på:
[nggallery id=198]
Puts, puts och åter mer puts blir också något man får lära sig bli bättre på. Kanske anställa någon på heltid som går med trasan i handen konstant? Eller så får man hoppas att den av våra rekondpartners vi har gör ett monstruöst bra jobb med den när den ankommer, no holds barred för att få ultimata djup/glans på denna svarta skönhet- min favorit ifrån galleriet ovan:
Nu är det dags för dagens första måltid, en sista dagens ris till våran Svenska sjukvård- men det kommer väl knappast som en nyhet åt folk…
Önskar alla en superb fredags-kväll, har ni fler länkar till galna Aristo-byggen så posta dom gärna genom att ”kommentera”!
Den allra första bilen är inte snygg med sån vinkel på däcken o alldeles för sänkt. Lagom är bäst
Tycker om denna bilen mer och mer. En perfekt Sleeper VIP.. Där ser man hur mycket en motor kan göra, med tanke på hur mycket jag hatar GS300
bile äryg, ingen tvekan om saken. men den sänkningen o vinkeln förstör bilen.
nu menade jag självklart den allra första bilden.
Bilen äs snygg, ingen tvekan om saken. Men den sänkningen o vinkeln förstör. Annars är bilen snygg
Det är sant, ordet ”HellaFAIL” är ju närmast en seriös term när man gått för långt med vinkeln… En riktigt bra stance och sådär ”kan inte riktigt sätta fingret på det” extra camber gör ALLT.