Dont stay lazy… Åtgärder för att fixa dumpventilen på Soarern!

Idag rev jag ner det groteskt stora tryckröret som dumpventilen sitter på (stora rör då det sitter JUN Surge tank insug och ombyggd gavel på Intercoolern). Bestämde att det blir en av våra duktigaste konkurrenter som får hjälpa oss med detta panikjobb då jag sitter med häcken full av bokföring och inte kan ta en resa till K-holm på så kort notis. Ingen mindre än  JRM RACING och en ventil ur deras ”egna” sortiment. Har känt Jimpa och Jocke som driver det i många, många år och om de har möjlighet ställer de alltid upp på kort notis att fixa delar etc. Bra stil! 🙂

 

Förhoppningen är att det räcker modifiera flänsen från den nuvarnade ventilen (vilket märke det är hålls tillsvidare hemligt) så man kan ha på den andra utan att svetsa om själva röret.

 

Om allt går som det ska sitter ny dump på plats imorn och provkörningen visar att Soarern håller laddtryck som den ska på 1.7 bar istället för patetiska 1 bar just nu. Visst rör sig bilen bra mycket mer än kall asfalt och gatdäck klarar av, men vi har ett inofficiellt delmål kvar på säsongen som vi inte uppnår om inte det står 1.7 på mätaren!

 

Bara hålla tummarna nu för att det uteslutande var enda felet och att JRM har grejer som pallar. Nu blir det en nattsession med bokslutet och lite auktioner, god natt på er!

 

 

(Kan ju inte lämna dagen utan en enda ball bild på en Superior-förknippad bil. Tar därför ett desktopmaterial som Ziken fotat: Mattias från Jönköpings stenhårda RX-7 – soon to be Superior-singelturbo powered…). 😉

Lämna ett svar

Hittar du inte vad du söker? Hittar du inte vad du söker?