Ännu en gång kan jag inte hålla mig från att blogga om en Nissan KGC10 Skyline som är ute till salu i Japan igen. Denna gång ännu en som är en aning ”moderniserad” med bl.a. fälgar och skärmbreddning långt fram i dess egentliga tid och bara det definerande nog för att väcka sånt sjukt ha-begär! 🙂
Tror faktiskt inte man hade behövt bekymra sig mer ett dugg över att få uppmärksamhet på träffar och dylikt. Bilen verkar vara ett riktigt gediget hantverk och modellen i sig kan man ju säga är rätt ovanlig utanför Japans gränser också. När ska det komma någon som vill via vårat DIREKTKÖP I JAPAN bli först i Sverige (Norden?) med en av dessa klenoder?!
Kan det vara så att köpa en klassiker tillslut kommer vara enda vägen att gå för att sticka ut? Passa på och var pionjärer redan nu isf… 😉
jag är kär igen ;)helt underbar, säkert en prislapp där efter
men bra smak kostar har jag lärt mig 😉 och att vara först…
får nästan en tår i ögat så vacker den är
Startbud på 150k hemma så nej, billig lär den inte bli. Dock inte en GT-R utan en GT2000 = inte sinnessjukt dyr. 😀
(Vem hade vågat göra så med en ”äkta” GT-R??!)
Vi MÅSTE få se en sån i Sverige nästa säsong!
Ja, även om de nyare och lite billigare generationerna av ”klassiska” GT-R är sjukt feta; så är det KGC10 som gäller. Kanske blir en sådan själv om ingen nappar innan! 😀
Vad är prislappen på en sån här? Kanske kan bli en fin avkastning med åren? =)
Håller med Sjunnedär , tårarna är inte långt borta alltså.
Fy satan så fet!
Den slutade på 230k! Inte alls dumt för en bil som hade rensat upp på utställningar etc plus hållt sitt värde riktigt bra på 5-10 års sikt!
Hur mycket skulle en 86A levin coupe kosta ta in tror du? 🙂
AE86 levin coupe menade jag 🙂
Exakt vilken kaross menar du? En Sprinter AE86 som är den som används i Initial D behöver man nog galet nog runt 130 000:- för ifal man vill ha en riktigt välbevarad bil…
http://maydaygarage.com/2010/11/04/its-all-in-the-details-shannon-kobashigawas-ae86-levin-coupe/ sån jag menar 🙂