Nu när det är ACTION MEET 2011 (BOKMÄRK!) som gäller och full fokus på det, så har man sakta börjat intressera sig för vilka som ska dit; och vad de ska göra där såklart. Om inte det väcker liv i alla att spika lördag för att åtminstonde komma och titta så vet jag inte vad som duger…?
Idag hade jag ”1JZ-Tompa” här, en Superior Drivers Club medlem på besök med tre yngre förmågor dessutom, alla inklämda i en ”Hellaflush-aspirerande” Toyota JZZ30 Soarer:
Uppdraget lär tala sitt tydliga språk, då jag är enormt svag för modellen Toyota Soarer och gillar att se dom plågas; så kom jag och Tompa fram till att vi självklart skulle se vad en nästintill original drivlina och boost-up på en Soarer var kapabel till…
…och då behöver man riktiga däck såklart, vilket jag har skräpandes sen min egna Soarer härjade och körde av kardaner till höger och vänster (bilden nedan direkt efter ett sådant tillfälle):
Någon mer som saknar de turkosa tröjorna BTW? Kanske skulle återuppliva den kollektionen då jag faktiskt fortfarande tycker det är vår färg. 😉
Men kort och gott ska Tompa köra skiten ur sin Soarer, och vi har redan haft en intern vadslagning om vad som ska gå sönder först. Jag gissar på original koppling, medan Tompa är mer inne på en drivaxel eller liknande.
Kan mycket väl vara de väldigt hårt ansatta turboaggregaten också. Men ärligt talat är det häftigt hur mycket original grejer pallat med bara hittills, så därför måste vi ju nästan göra denna ”kamikaze-attack” och se ifall den kommer i mål?
Ville avslutningsvis slänga med en bilden till höger på två ”Superior-Soarers” med Tompas till höger. Visst är det rätt roligt hur bra det kan se ut med rätt sänkning, en frontläpp och givetvis rätt hjul!
Efter att också ha sett den i back-spegeln ett par gånger idag med sin låga & kaxiga uppsyn, det sköna ljudet ur en 1JZ-GTE osv; så växer suget ännu mer för att plocka fram besten och göra något enkelt med den = toksänka, piffa till med rätt stuk- och bara glida/busa när man känner för det…?
Lite what its all about när det gäller JDM-sportbilar alltså, men oh så bortglömt när vissa ”bygger bort sig” lite?!
Hoppas vi ser flera ur Superior-familjen och våra läsare på plats under ACTION MEET 2011, glöm inte GILLA VÅR FACEBOOK (KLICKA!) för att se det senaste i bloggen och lite till! 😎
Ja Micke,det ska bli riktigt kul på Mantorp.
Mitt första mål är att slå tiden jag satte med min förra bil,
en M5:a med 420hk/500nm dvs 13:47,slutfart 169.
Sen får vi se var det slutar.Gör en liten shakedown på fredag.
Gör detta eftersom både singelkonvertering och
Supra MKIV bakaxel står på att göra listan.
Trots att min 1JZ inte lev.700hk så låter den riktigt fint
och jag njuter av varje minut bakom ratten på min
JDM vagn!
Hahahaha Mannen nu är den hemma…..
Tack tomas för att du lockade mig i fällan…så nice
Tack Erik.synes o morgon grabbar och gubbar
MVH Tony