Tillbaka vid datorn och dags att lägga Elmia helt bakom sig. Nu är det ju snart EDPS Emmaboda och Gzon muttrade något om en Time Attack på ringen med BNR34an? 😉
Iaf, med detta inlägg så sätter jag punkt för Elmia. Det finns maaaassor av inlägg för er att kommentera och jag älskar bråkmakare, so bring it guys n’ girls så vi kan älta mässan ett litet tag till där!
Då kör vi, har bara tagit helt random bilar från katalogen med kandidater till Top 10 och ska försöka vara nyanserad i de småsaker man tycker påverkade bedömningen.
Pierres Koppar/Carbon 350Z: Låg länge och lurade på att kvala in sig, men det hade varit för mycket hjärta än hjärna bakom det beslutet. Har fortfarande en bra bit att gå, färgkombinationen är bland mässans bästa däremot och när vi var nere på Vallåkra var det kärlek vid första ögonkastet direkt.
Med lite hjälp av oss och SUNLINE RACING kan jag nästan garantera att den inte bara kvalar in på vår Top 10, utan kan göra riktigt bra ifrån sig på både bana och show framöver. 😉
Ellemarks Audi TT: Fick ju tidigt se bitar från detta bygge och var otroligt spänd på att se den färdiga produkten. Något folk muttrar om är ju ”bilen är ju bara en original omlackad TT”, men jag skulle vända på det argumentet och se hur många det är som tar en -08 premiumbil och river till grunden och gör samma sak? Precis som jag nämnde om amerikanaren som placerade sig högt på VÅRAN TOP 10 LISTA så kommer man långt med en fantasifylld lack bara. Däremot har Ove och gänget en bit att gå fortfarande, våtslipa slidorna och fixa rinningarna är åtgärd #1 för det klagade folk oerhört mycket på…
BMW 5-serie Alpina ”German spy version”: Benämningen är min egen. Tyckte denna bil var riktigt tung och nu är det tredje gången jag säger det, men BMW-byggena håller ofta hög finish. Fastnade direkt för den solidsvarta lacken, de råa utmärkade Alpina-fälgarna och den ”old school” guld sidodekoren som fanns. Helt klart en bil som fick mig att tänka på deckare från 80-talet där skurkarna gick i skinrockar där de gömde en Uzi och bröt på tyska. Kanske något som liknar detta? 😀
Nelzons Mitsubishi Evo 6 ”Time Attack”: Jag kände mig nästan lite taskig som inte lyckades få med denna otroligt häftiga bil på min Top 10. Men jag kunde inte hitta ett sätt att komma runt hur man kan förstöra slutresultatet så mycket genom att hänga på K-sport bromsar och de fälgar som satt på! 🙁 Gör han bara något åt dessa två saker så lovar jag att den ligger på samma nivå som den gröna, för jag gillade att de var mycket custom-lösningar på samt att färgen var intressant tillsammans med de kontraster som satt på. Får hoppas de däck jag ska hämta upp av bilens ägare fortfarande är lika billiga som innan bloggen sattes igång. Ägaren Nelzon driver en RIKTIGT BRA DÄCKVERKSTAD som levererat många däck till Superiors demobilar…
P-A Johanssons Saab: Då han vann årets bygge förra året var det ju omöjligt att ranka honom. Men jag måste bara ta tillfället i akt och hylla det här sjukliga bygget! Om jag inte minns fel har han dessutom redan presterat på strippen och visat att den t.o.m. är snabbare än den ser ut. Under locket finns en stilstudie i hur det ska se ut i ett motorrum. Jag tycker P-A representerar det bästa vi i Sverige kan åstadkomma på en nivå inte långt ifrån Koeningsegg. Bättre reklampelare för fallerande Saab än denna bil finns inte. Någon borde snart inse hur mycket deras varumärke kan stärkas med ett par reklamsnuttar som innehåller denna bil, i Japan och USA går eftermarknaden hand i hand med OEM tillverkningen. Men i Sverige är vi hopplöst efter på den fronten…
VW Corrado widebody: Vet inte var jag ska börja, vart en väldigt snabb sväng vid denna bil och en idé för att påkalla mer uppmärksamhet hade väl varit att ställa denna bredvid den OTROLIGT FETA VW PASSAT som stod en bit bort. Är oerhört svårt på en bilmässa att uppskatta allt ordentligt, det är lätt att man blir blind. Man vill heller inte gå i samma fälla som de man sågar tveklöst genom att slänga på galna dekaler i grälla färger och så. Det är inte lätt att hävda sig, men från en bilbyggare till en annan så vet jag hur mycket jobb som är nedlagt för att få samma finish som denna Corrado har. Good job!
Björns Hot-wok FWD Drug: En bil som haft ägare i många år sett ur JDM-ögon. Är faktiskt lite nostalgiskt att minnas de äldre tiderna när Zatzy var en ”smula annorlunda” och det kördes evenemang frekvent på Tullinge. Var rätt trevligt att växla några ord med Björn också, bilen har kommit otroligt långt sen the early days som sagt. Letade lite lätt efter gamla bilder och tror detta faktiskt är en sällsynt bild från år 2000??? Björn om du läser här så släpp gärna en kommentar, det gäller vänner och behöriga också. 🙂
Nu tycker jag folk borde fått sig en hyfsad uppfattning av mässan, glöm inte kommentera gamla som nya inlägg. Respons är bara kul, positiv som negativ. 🙂
Galet, den Alpinan missade jag helt. Diggar old schoolstuket med dom. Det är så de ska se ut, inte en massa plast och skit. Tycker dock att de är synd att du inte tagit med den mörkgråa evon, den tycker jag var mest komplett ur min synvinkel, alltså det var den bil som jag inte skulle ändra något på i förstahand.
Jag gillade den också faktiskt. Men den kunde inte hävda sig med så tråkig grå färg. Där kunde han tänkt till lite mer men ändå behållt ett rent stuk.
ja nu orkar man inte tänka på Elmia mer för i år.
mycket tack för nomineringen =), jag anser absolut själv att den inte var bland topp tio där.. så det är tanken som räknas och jag föredrar absolut hjärta långt före placeringar och pokaler. den ser inte mycket ut till världen men den är kul att köra. det är det viktigaste.. nu är målet att den ska vara skrämmande att köra hehe.
ja kolfibret klädde faktistk den färgen oväntat bra. jag hade först planer på att lacka all kolfiber tills jag fick på det, allt är gjort för att den ska gå bättre. att den blivit snyggare på köpet är bara en ren bonus.
ja….Ellemarks TT….såg faktisk fram emot att få se den helkromad..men utan att vara allt för taskig så hade jag varit föga imponerad över bilen även utan all uppståndelse det varit runt den innan ( verkligen MYCKET har det varit)
ja ang den oranga/röda? Evon så var det en delad första plats med den gröna tills vi upptäckte bromsarna.. som säkert absolut inte är skit.. men det passar sej inte riktigt. du har inte ett par ECCO skor till en Kostym
Där var faktiskt ett par SAABar som imponerade i den montern…bakhjulsdrift…helt i kolfiber.. bakåt flyttad motor…är fan inte mycket SAAB över dom bilarna egentligen då ju.. jäkligt coola projekt.
den corradon är mycket mycket snygg.. retar mej bara som fan på dom extremt så bromsarna..
HAHA! Klassisk kommentar om skorna, och jag tror det passar desto bättre på de budgetfälgar som dessutom satt på. Speaking of shoes, inget slår ett par äkta Prada i diskret klass och komfort. B-)
BTW…visa mej en vettig sida med Sunline´s prudukter.. deras egna suger!
Jag beställer hem ett par kataloger med nästa skeppning. Japaner är överlag kassa med sina hemsidor. 😐
bra. för jag vill kunna bläddra efter prudukter för just min bil.inte allt dom har. skorna måste ALLTID se rena ut. jo men sen måste man ju förstå att alla har inte samma ekonimi att lägga på bilen givetvis och alla prioriterar olika och i många fall tänker/”kan” olika