kasst test. Men bilarna är nice. De enda speciella med RB5 är väl att den har speciell lack, Steel Blue” (aka Cool Grey). Gjordes i 444ex. Annars är de väl samma som en vanlig WRX/GT.
P1an är ju en UK version av Type R som byggdes i 1000ex. Den har ABS och pga det ingen DCCD. Den har mjukare fjädring som är mer anpassad för UK. Andra stötfångare och annan vinge. Tillval som fanns va 6kols ok fram,elektriska recaro stolar, 18″ OZ fälgar och en speciel slutdämpare.
Och 22b UK några små ändringar från 22b som såldes i japan. Den hade bl.a längre utväxling och UK-spec lysen.
Finns ju fler balla versioner av imprezan. En del UK special versioner.
RB320, GB270, Litchfield Type 25
Och sen de ballaste från såklart Japan.
Spec C RA-R t.ex.
Rensad inredning, tunnare glas, lättare tak och baklucka, förstärkta fjäderbenstorn,
större ic-spray-tank i bagaget, 18″ fälgar gjorde av Enkei, blueprintad och balanserad motor, 6 kolvsok och slitsade flytande skivor fram och större bak om jag inte har fel.
Även fjädring, väghållning mm är tunad för ren banåka.
RA-R har även 320 hk som orginal.
Sen får man ju inte glömma S201, S202, S203 och S204.
Mycket bra inlägg David! Intressant det du sa om Spec-C som jag antar är den som kom bland de senare generationerna? Vi har ju en kund i Japan som glider runt med en S204 som ”söndags-bil”. Riktigt kul att Subaru satsar så hårt på specialmodeller som mellan raderna uppmuntrar folk att trimma sina ”vanliga” Impreza och visar vilken otrolig eftermarknad som finns till dom. 🙂
kasst test. Men bilarna är nice. De enda speciella med RB5 är väl att den har speciell lack, Steel Blue” (aka Cool Grey). Gjordes i 444ex. Annars är de väl samma som en vanlig WRX/GT.
P1an är ju en UK version av Type R som byggdes i 1000ex. Den har ABS och pga det ingen DCCD. Den har mjukare fjädring som är mer anpassad för UK. Andra stötfångare och annan vinge. Tillval som fanns va 6kols ok fram,elektriska recaro stolar, 18″ OZ fälgar och en speciel slutdämpare.
Och 22b UK några små ändringar från 22b som såldes i japan. Den hade bl.a längre utväxling och UK-spec lysen.
Finns ju fler balla versioner av imprezan. En del UK special versioner.
RB320, GB270, Litchfield Type 25
Och sen de ballaste från såklart Japan.
Spec C RA-R t.ex.
Rensad inredning, tunnare glas, lättare tak och baklucka, förstärkta fjäderbenstorn,
större ic-spray-tank i bagaget, 18″ fälgar gjorde av Enkei, blueprintad och balanserad motor, 6 kolvsok och slitsade flytande skivor fram och större bak om jag inte har fel.
Även fjädring, väghållning mm är tunad för ren banåka.
RA-R har även 320 hk som orginal.
Sen får man ju inte glömma S201, S202, S203 och S204.
Finns en hel del att läsa om alla versionerna här http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza_WRX_STI#Japanese_special_variants_2
Mycket bra inlägg David! Intressant det du sa om Spec-C som jag antar är den som kom bland de senare generationerna? Vi har ju en kund i Japan som glider runt med en S204 som ”söndags-bil”. Riktigt kul att Subaru satsar så hårt på specialmodeller som mellan raderna uppmuntrar folk att trimma sina ”vanliga” Impreza och visar vilken otrolig eftermarknad som finns till dom. 🙂
Spec C RA-R började säljas i oktober 2007. S204 är en nice version. Har ju bl.a special gjorda framstolar av Recaro. KOLFIBER =).
Ja de är riktigt kul att de gör det. Finns ju massor med eftermarknads saker att köpa. Det är kul, inte för plånboken dock =).
Nej, men det var bannemig inte billigt att samla på hockeybilder heller när man var yngre och ville höra till de tuffare grabbarna! 😀
Skönt med folk som är verkligen insatta i sina intressen.
Hehe jo. Hockeybilderna kommer ja ihåg. De va jävla inte billiga en del.
Man måste ju läsa på innan och när man köpt sig en ny bil ju =)