I fredags kombinerades nytta med nöje och på det lite nytta till. Kristoffer ”Stoffe” Capin fick hämta sin Legacy som dessutom gick snäppet bättre än när han sist var här. Då hade vi ännu inte upptäckt att hans lambdasond var dålig och bilen gick en aning fett. Alltid kul när man kan överträffa det första intrycket av något! 😉
Stoffe är en tystlåten kille som sällan säger mer än nödvändigt under det där snea men luriga leéndet. Men hoppas att bilen får honom flippa lite mer, man mår hursomhelst grym bra bakom ratten på en Legacy- gamla bruksbilen är duktigt frånkörd. Nu återstår resten av Växjö-ligan att mäta krafterna mot… 😉
Grattis till bilen Stoffe och hoppas på många glada mil bakom ratten!
Dags och se vem som har den snabbaste Legacyn i Växjö 😉 Har fortfarande inte fått in nån vettig startteknik än 🙁
Viktigt att I N T E slira på den vid tuffare start. Då är den snabbt död…
Hehe, mjo då kan det lukta lite brännt om man säger så. Hur ligger det till med lådan och drivaxlar måntro ifall man får Banzaimani? 🙂
Lyssna på Troberg, så mycket guru man kan bli när det gäller Streetracing och dylikt…
Steffen: Tror det ska vara OK, lådan är nog en värre än den skit som sitter i Impreza GT.
Spänn upp drivlinan, känn att du har dragläge högt varv och kliv av utan att mesa så att säga för då är det bara värre mot drivlinan.
Fick se en sån på nära håll idag ( Den med jättevingen) vilken jäkla sleeper alltså
Fick te en bra start i Markaryd i helgen, sög iväg så bra så att brorsans mobil låg i tre delar på golvet :). Han hade tydligen lagt den i mittfacket under stereon och det visste inte jag. Tjong sa det i näven och man fick en mobil i näven i stället för att få i tvåan 😛
Steffen: Vi kan ju ta ett race till helgen!
Var rädda om koppling bara grabbar. Ska man vara helt ärlig så borde ni som kör mycket på gatan lägga undan lite slantar för en uppgraderad variant. Behöver inte vara en värsting två-skivig för att det ska lira. 🙂
Hälsade på snubben igår när han var i markaryd och rastade den lite på racet xD
Hehe, får man höra mer…? 😉
Man får tacka Troberg för tipset. Är lite lagom blött ute nu så man kan busa till det ordentligt. Efter lite övning på diverse rakor så sitter starten ganska bra men det är med viss rädsla som man dumpar kopplingen vid 6000-7000 varv. Är dock en jäkla skön känsla och speka iväg rejält på alla fyra 🙂
Shit, Troberg kan vara den som tar knäcken på alla Legacy-killars kopplingar! Gör man minsta fel och slirar så sliter man hårt på lamellerna. Men kan bli kul om ni får in tekniken perfekt och börjar spöa folk till höger och vänster på race. 😀
Hehe, mja du Micke. Du får nog allt börja leta efter en busvänligare koppling till nästa säsong. Konstaterar att det är inte lika enkelt och banzaia iväg när det är torrt och fint ute 🙂
402m:14,12s och 170km/h 0-100: 6,0s på G-Tech 10+ och torrt ute.
Skitbra slutfart, känns som det är starten som inte lirar riktigt?
Starttekniken sitter inte riktigt än. Men ska ändå åka 80% på bana så det får duga.