Ett företag man hört mycket gott om från kunder och andra samarbetspartners är RALPHS DÄCK. Dom sponsrar många av våra mer etablerade kunder med bra däck, och verkar ha god kompetens på det dom gör.
Har inte haft tillfälle att ha någon kontakt eller samarbete med dom ännu, men säsongen har bara börjat- och däck behövs ju alltid… 😉
Hursomhelst la Niklas till denna Audi S2 som efter många år och betydligt många gånger fler sanslösa byggen på samma kaross- så lyckades denna sticka ut.
Ralph själv var förtegen om vad som fanns under skalet, men allting var ombyggt i kol/glasfiber förutom tak och golv som var i plåt. Bilen är nästintill ett rörrams-bygge och jag kan helt klart dra paraleller till de tyngsta Time Attack bilarna från Japan.
Var väldigt ombonat med extrema lösningar, totalt enligt den sanna innebörden av vad jag anser Time Attack egentligen betyder! Enda vi inte var riktigt överens om var däcksvalet där jag stenhårt står fast vid att det är R-däck som gäller ifall man ska kunna fortsätta kalla det Time Attack enligt Japanska regler.
Slicks går mycket fortare men man måste ha någon restriktion, annars kan man ta in rena tävlingsbilar och tävla med- och det finns det som jag lite enkelt vill kalla det för 100% banrace-bilar. Väldigt luddigt det där tyvärr…
Ännu fanns en hel del jobb kvar med bl.a. motor och specialdelar till chassie, även drivlinan väntar på specialbeställda delar från svenska Selholms Tuning. Men om ca en månad hoppades de ha en ”shakedown” och kunna börja köra fullt ut inte alltför långt inpå säsongen…
Vi hoppas träffa Ralph fler gånger under säsongen och ta en fight med våran egna TIME ATTACK SKYLINE samt Robin ”Phantom” Antonssons MajoR-bestyckade Supra.
Handsken är kastad! 🙂
Intressant! Och håller med dig angående R-däck. I Time Attack bör man utgå från reglerna i Japan och UK där det funkar kanon, varför uppfinna hjulet igen? Har de tänkt köra med denna i någon serie? (Finns det ens någon i Sverige än?)
Allt är bara en enda fet gråzon nu vi entusiaster driver runt. Man får jobba och utvärdera denna säsong och sen se vad man kan göra…
Micke du är nog för lång för att se under skärmarna på denna feta S2a
Men hadde du hukat dig så skulle du se att det sitter Toyo R888 på bilen.
Givetvis, men Ralph själv hade något annat att säga än det som satt på bilen då. 🙂