Djupt inspirerade av bl.a. Custom-MC scenen, som i decennier legat i frontlinjen för puts och stilrena lösningar på hårdvara; så ger vi bilhobbyn ett nytt svenskt ord att använda i motorförädling.
Vi tar uppgiften att etablera en ny benämning hos bilentusiaster på största allvar. Vårat första steg är att ha renoverat och uppgraderat motorn från Robin ”Phantom” Antonssons Time Attack Supra. En extremt vass gatbil som utan problem hävdar sig i toppen av det stöddigaste vi i Sverige har för ändamålet; med tider under 1.30 på Mantorp Park bl.a.
Motorn under skalet är givetvis en 2JZ-GTE; som vi samtidigt som vi gick igenom den mekaniskt gett en 100% förädling. Klyschan ”inte en skruv har lämnats förbisedd” stämmer verkligen till punkt och pricka då vi verkligen redan från start ville sätta ribban så högt det bara gick med detta demo/konceptbygge.
När det gäller metall och i stort sett varenda slitet material finns många vägar att gå utöver att bara t.ex. lackera. Varenda yta kan med olika bearbetningar få en funktionell och designmässigt rätt kombination.
Med Robins pjäs ville vi blanda ideér och metoder för ovan nämnda, men ändå behålla en sober och raceinspirerad helhet i slutändan. Framöver kommer vi dela med oss av före --> efter bilder som visar skillnaden efter en motorförädling.
Vid pressläggning av detta hade Phantom 3.4l 2JZ-GTE ännu inte lanserats. Efter officiell ”avtäckning” under Påskhelgen på Elmiamässan 2K10 kommer vi gå djupare in på vad vi använt oss av för specifika lösningar och hur du kan nyttja dom samt komplementerande priser.
Följ gärna våran MajoR BLOGG för att hela tiden följa våra arbeten.
Vi kommer kontinuerligt uppdatera hemsidan närmsta tiden för att ge mer info om vad vi har i vårat utbud av tjänster och produkter!