Gzon har sedan i höstas läst på lite om hur det perfekta singelturbo grenröret till en RX-7 skulle se ut. Nu har vi äntligen tagit fram en prototyp som vi ska testa på Mattias från Jönköpings svarta, elaka ”sjua”.
Man måste prova sig fram och ännu återstår mycket R&D innan vi kan tänka oss börja sälja det på stadig basis, men det är helt klart kul att utveckla nya produkter som vi tror stenhårt på!
Svetsningarna är gjorda av BTO MEKANISKA där Johan Carlsson och Mattias Lind huserar under veckodagarna. Högsta klassens verkstad som man har tur ligger lokalt här i Katrineholm. 🙂
Vågar inte säga mycket om hur det kommer prestera ihop 37/88R Garrett-turbon vi valt ut för detta stöddiga bygge. Återigen så krävs mycket testande fram och tillbaka för att det ska bli bra, men vi tror på detta koncept som tar det bästa från HKS och Trust ihop med våra egna erfarenheter & ideér. Långt kvar om man inte har en sällsynt lyckoträff får man väl ödmjukt säga- men man måste iaf dela med sig av lite bilder för er tekniknördar här… 🙂
Längtar efter att få höra denna maskin preciiis innan wastegate öppnar och helvetet brakar loss! 😀
ett sånt där ska jag ha i höst 😉 fast jag är ju sugen på att köra med T04S-snurra.
Ser ut som ett Greddy rör för twinentry snurrorna:) ser sjukt bra ut gillar vi. Ja det blr lite trångt när man skall åka med korta pipor på dessa fd3:or
Dan! Det vore intressant att se ditt grenrör, kan vara så att du har ett ”nyare” än det vi använde till Kalles gamla bil.
Dan: Ja det var tur att vi inte fotade inne i ett Greddy grenrör. Snyggt på utsidan men på insidan…