Sverige får ännu ett riktigt fräsch ex. av den klockrena Japan-only Legacy modellen B4 RSK. Vi har tidigare tagit hem ett antal av dessa pärlor och nu är ännu en noga utvald bil till vårat lager på väg.
Denna vita skönhet har gått 8400 mil och har endast toppbetyg i sin auktionsspec, samtidigt som den är fullutrustad med bl.a. stora Macintosh-stereon, 17″ STi-fälgar samt halv läder/alcantara klädseln.
KONTAKTA OSS REDAN NU vid intresse, mer info om denna kommer under morgondagen.
[nggallery id=77]
välkomnar den med öppna ärmar till familjen ;)….vacker i vit kostym
väldigt fin bil!! men vf detta stora sug efter Legacy??? vad ar den som en RX-7 inte har?? hehe
Benutrymme 😛 Tror nog mest att Legacyn blivit så pass populär då den är en allroundbil. Den har 4WD och lagom med pulver, den har ett baksäte man faktiskt får plats i jämfört med en hel del sportvagnar där ute. Vill man köra på kombi så finns det också. En perfekt bruksbil och har man flyt så kan man få riktigt fina exemplar billigt.
Sen beror det väl på efterfrågan också för tillfället. Jag känner som så att man behöver en bil man kan använda till det mesta. RX-7an har inte lika stort användningsområde utan det är mer en bus/glidar/räser-bil och inget man kör runt familjer i 🙂
Annat plus är ju att Legacys är såpass ovanliga jämfört med t.ex. RX-7, Skyline m.fl.
Steffen har faktiskt utlämnat det som är allra viktigast, han har verkligen något att se fram emot- och det är att Legacy mer liknar en Europeisk bil än JDM. Komfort och kvalitet känns mer som BMW etc. Man åker skönt helt enkelt och allt har en fin känsla. Lite av det Audi alltid marknadsfört sig med men inte uppnåt förs på senare år, det har Legacy B4 RSK alltid haft. Grymma bilar. Enough said!
Kanske Skulle köpa mig en egen Legacy … min sambo har ju sin ögonsten nu… så jag får allt skaffa mig en egen.. eller vad tycker du micke? 😉
Jag tycker att vitt skulle klä dig bra Maria. 😉
Kom och tänka på en sak. Har sett en del Legacys (inkl denna) som utrustats med extra jordkablar, gör de verkligen så pass stor skillnad och exakt vad är det de optimerar?
Faktiskt verkar Subaru-ägare fallit för denna rätt så överflödiga grej i rätt stor utsträckning. Jag har inget tekniskt svar att ge förutom att det finns mycket annat man kan lägga pengarna på innan man köper ett sånt ”earthening kit” som verkar ha varit ”årets Julklapp 2002” i Japan eller något.. 😉