Ni känner igen den här bilen va? Planen nu är att bygga en Superior Imports bottendel i den samt uppgradera smått och gott så man kan höja effekten på N1-aggregaten ytterligare. Johan uppgraderade tändningen sista han gjorde för säsongen innan det vart dags att börja tänka på nästa då det kom symptom för att motorn började ge sig. Trist.
Men det är lite så med Skyline, de är otroligt mariga att få helt driftsäkra och Japanerna verkar leva hårt på deras finare soppa. Men det finns en anledning till att det finns så mycket till RB26 i tillbehörskatalogen jämfört med Suprans 2JZ-GTE. Det kostar helt enkelt att ligga på topp om man vill åka riktigt hårt med en Skyline. Kika gärna på specen till våran TIME ATTACK BNR34 hur mycket vi gjort…
BTO Mattias kommer jobba hårt på denna bil idag så vi äntligen får ur motorn. Efter det ska vi rita upp ett oslagbart koncept baserat på allt vi lärt oss om RB26DETT, speciellt i samband med Time-Attack bygget. Det är ett perfekt exempel i hur man som firma måste pröva de extrama gränserna så kunders bilar kan ta del av det man lär sig på sina gatbilar. För även om Sälen-Johan aka ”The Captain” (…Morgan) kör hårt med bilen så är inte bankörning på full gas varv efter hans främsta användningsområde. Nästa säsong blir nice. 😎
hårt jobb lönar sig alltid….
Spännande =)
coolt
12 tim Lördagsarbete i Norge= 1 kolvring kanske?? Tur att vintern är så förbannat lång i Sälen! 🙂 Man skulle nästan kunna anlägga ett vinterparadis här hemma! 😉 Nästa säsong kommer bli makalös! Då ska det gasas utan att rasas! I hope!
Tror nog dina Norska kronor räcker väldigt långt ifall vi inte har riktigt oflyt med vad som hänt i blocket. Sen vet du ju att du kommit till en firma som inte säljer på dig mer än vad du behöver. Så några kolvringar som kostar skjortan bara för att de är rosa ur förpackning behöver du inte oroa dig för att behöva jobba övertid för… 😉