Ja jävlar, som man säger i Katrineholm med gnällig dialekt det bara går. Måste nog varit den sämsta bloggrapportering vi haft hittills här på Superiorimports.se, anledningen är precis som föregående inlägg beskrev absolut cp-overkliga ”sista minuten” strul hos lackeraren. Ramon och co gjorde dock sitt allra bästa och fick ihop bilen tillslut till en skaplig helhet iaf, men det är oerhört mycket jobb kvar fortfarande tills gemene man ens kan bli nöjd…
Då man låg hopplöst efter i schemat var ankomsten till Mantorp ett enda stressmoment. Direkt fick vi strul med en chassiedetalj som inte gillat moset och behövde skruvas åt lite. Däcken skiftades, alla inregistreringar gjordes och så var det dags att… plocka ihop bilen! :s
Faktiskt så var bilen så purfärsk från senaste lacksessionen att dörrsidor inte ens kommit på. Ni som kom och granskade bilen, det är bara slöseri med tid att anmärka på alla fel som fortfarande finns. Kom gärna med kritik på själva lacken och helheten istället, resten är bara hårt arbete och det vet jag att grabbarna bakom Dreammaker är medvetna om så…?
Iaf så laddade man för första repan utan någon som helst erfarenhet av vare sig några 768HK eller slicks på en klistrad bana. Har fått massor av tips av rutinerat folk så tänkte ”vafan jag gör mitt bästa och försöker lära mig så mycket som möjligt på varje repa”.
Väl dags för line-up så bjöd man på en hyfsat vass burnout enligt vittnen (film kommer online snart) så var det dags. ”Släpp upp kopplingen bestämt vid dragläge och kör hårt” sa Rickard Ivars precis innan och det stämde överens med den gameplan man hade tagit fram med alla andra. Får den bra på line och känner att jag möter uppsläpp med fullgas riktigt bra…!
Bilen sätter sig som en knockad tungviktare och…. BAM!!! så smäller något till under mig och jag nästan känner tiondelen innan att påfrestningen är oerhörd så släpper direkt. Pitcrew vinkar ”kill” direkt och det var bara bli bakrullad och kliva ut och ge ett ”victory” tecken åt alla och få alla trasiga delar från banan som minne.
Främre kardanknut som gått av och bilen obrukbar ett tag framåt. Blir att lossa kardan och jaga firmor i -08 på måndag. Nu ska jag försöka rädda denna liverapportering genom att berätta om diverse skoj som är här. Det är fååå repor per bil så blir inte så fruktansvärt många inlägg. Tack för ert tålamod ändå, och hoppas man blir förlåten denna gång för dålig rapportering p.g.a. extraordinära orsaker… 😉
fan vad suuurt! men den där burnouten kan man kanske leva på några dagar iaf? 😉 kör inte gzon med r33an?
menar r34 ofc.
Ah shit surt läge mannen…
får dränka dina sorger ikväll på festen istället! =) de vet ja ju att du skulle göra ändå 😛
Fan va tråkigt. Alltid ska de vara något. Efter att allt stressmek som har lyckats så hoppades man på en massa repor under dagen. Hur som, hoppas ni får tag i delarna snabbt nu!
de va en upplevelse igår:D tack för maten o gott sällskap.:)
Micke, hur går det med soarern. Har inte hört något?!
fyfan vad segt, såg repan live, och led verkligen med er när detta hände :/
men men, bilen såg ju fräsch ut iaf vad jag såg 🙂
var också där live. av alla som ”klickade” (och bara kom en halvmeter) så var det ju faktiskt endast i ditt fall som kommentatorerna var lite ledsna. de var lika nyfikna som vi andra hur det skulle gå för dig. men men, det kommer ju fler dagar. såg ju lacken live också och fattar nu vad du menar med att du tog kolfiberideen till næsta nivå. riktigt fresh!
Tack alla för era kommentarer! Det behövs inga krokodiltårar, ni som var på plats såg att jag hade lite kul åt raset redan när jag klev ur bilen första gången. Vi har redan börjat jobba på att få det löst så det grejar sig…