Något vi legat ganska lågt med sen vi startade är det här med att försöka få publikationer i media. Vi var med förra året i bilsport med Gzons Orangea RX-7 FD3(R)S vilket var ett mycket uppskattat reportage. Förra veckan fick jag samtal av våran bekanting Johan Eriksson på samma tidning om att komma ner och samla material för ett antal artiklar. Givetvis går det inte tacka nej till ett sådant erbjudande, och vi är väldigt hedrade att Sveriges bilentusiastmedia #1 vill jobba med oss i sådan utsträckning!
Sagt och gjort började det redan i måndags med förberedelser, för att inte tala om att akut ordna två heldagar mitt i ett förövrigt späckat schema. Det var mycket med att få bilarna i toppskick inför fotografering samt leta upp fina miljöer att ha varje shoot på. Måndagen och förberedelserna kan ni i liten utsträckning LÄSA OM HÄR.
Igår var det alltså dags för nedkomst, och det var skönt att Johan var ansvarig återigen tillsammans med en väldigt trevlig och duktig fotograf. Dagen gick med dess förutsättningar vi först fick med dåligt väder riktigt bra faktiskt!
För mig personligen var det fruktansvärt skönt att prata med någon som ser väldigt mycket av branschen och har bra koll på den ”stora bilden”, men ändå är ödmjuk och nyfiken på att lyssna vad man som specialistföretag har att säga ändå. Så där var flera timmars kvalitetstid kan jag säga utan att fjäska, och de dussintals samtal man fick ta igen på kvällen var ett rent nöje efter en sådan stimulerande dag.
Ni får hålla koll i Bilsport vilka bilar som dyker upp. Det blev ett antal som det samlades information om, men i huvudsak brände vi mest krut på SUPERIOR SUPRAN som jag hoppas få en riktigt fet artikel om sig. Det förjänar den med sin rika historia och det hundratals timmar av kärlek vi lagt ner på bilen.
Pssst. Ni vet väl att Supran ska göra ett försök att få en skaplig 1/4 mile tid på Emmaboda med slicks? Passa på att träffa mig och ställa frågor om bilen och Superior Imports överhuvudtaget då: LÄS MER HÄR!
ÅH va kul! tænkte på detta nær jag læste om JRM i førra numret. ska bli kul o læsa =)
Vi tog upp det med Johan också, att det finns betydligt mer spännande att skriva om hos oss än hos dem (hehe). Det här var nog bara början, de lär hälsa på fler gånger för reportage då vi har MYCKET annat på G också såsom min Soarer, Time Attack Skylinen och en drös med potenta kundbilar i Superior familjen…
Det är kul att lilla Katrineholm har så många roliga/fina byggen som uppmärksammas av media. Var förbi en sväng och kollade på bilarna o såg hur Bilsport jobbade. Var väldigt intressant och bilarna var ju så otroligt fräscha =)
///Clasén
Var ni som driftade bakom oss med Volvon va, ni fick till en bra sladd där i rondellen mot Bilprovningen…? 🙂
va kul micke de va på tiden att besten lyftes fram 😀
Ja du har ju spenderat ett par timmar i baksätet på den, bl.a. i ett race med en jänkare. Minns du det? 😀
Åhh de va d ni höll på med alltså.. fan va nice! kan bli skoj o läsa om…
bara hojta om de vill ha med min lilla skavankrika räcer 😛 hihi föga troligt men aja 😀
nej skoj att ni får publicitet.. de förtjänar ni!
Thanks mate! Vi har varit rätt blygsamma om man jämför med de klena bravader våra konkurrenter skryter om. Men får väl se detta och hemsidan som lite framsteg för att man faktiskt sticker ut hakan lite till- men hela tiden så bilar och prestationer sköter snacket och ingen annan!
Ja det var vi =) Om det är nått ja kan så är det Rondeller 😉 hehe
Köp en driftingbil av oss så har du sponsorkontrakt att tävla om med Johan Carlsson. 😉
Har inga sånna pengar =( pluggar ju bara…. Därför ja åker Volvo.
Oki, när du pluggat klart och börjar jobba är ju ett besök på banken att rekommendera. Keep on driftin’ så kanske sponsorkontraktet är ditt säsong 2010/2011. 😉
Det är ju stor risk. Såna saker brukar aldrig hålla vad jag upplevt. Så är skeptisk till det tyvärr. Men vore ju kul eftersom ja kan och vill.
Men du Micke, jag har tänkt prata lite med er om import, kan man komma ner till er eller hur ska vi diskutera det? Sugen på en AE86:a
Bara klicka på KONTAKTA OSS här på hemsidan så slipper man hålla på här. Just AE86 får vi många förfrågningar över då många tror det ska vara ”gratis” eftersom de är så gamla- men det är tvärtom tyvärr… Så jag brukar rekommendera en av de dussintals mer moderna turbomodeller som finns om man vill drifta. Men visst, är man helt säker och köper den för kultvärdet i den så?