Något vi haft på gång som snart officiellt ska brukas för firmans räkning är en intim liten serviceverkstad som jag valt allt kalla det. Där kommer vi kunna göra enklare typer av VÅRA SERVICEJOBB. En kampanj för att ta in nytt blod i kundkretsen i -08 området är på gång, så håll utkik och vänta med att lämna bort bilen lite till för fix inför säsongen.
Var där nere tidigare där Dennis Pöldre höll på med ett bromsbeläggs byte på en Saab 9-3. Dennis har varit mekaniker i många år, och ägt prestandabilar långt innan mig. Han var faktiskt en av dom som fick in mig i hobbyn och hjälpte mig en hel del när man en gång i tiden körde Volvo 850 Turbo (!). Fråga INTE efter bilder från den tiden, those days are history! 😀
Dennis har även jobbat ett tag åt JRM RACING där han under sin tid var en hörnsten på mecksidan med mycket Subaru och Mitsubishi såklart. Rätt kul att man fortfarande hänger ihop efter alla dessa år, det är en kompis som man kan alltid kan räkna med (när han inte sover bort hela dagar iaf). 😉
Ikväll blir det säsongens första bilträff här i Södertälje. Får se om man får nostalgikänslan tillbaka, för runt 7 år sen var man en av dom som höll i det hela och etablerade lite av ”scenen” i Södertälje. Hoppas de som tagit över det gjort något bra av det, finns potential då det rullar många schyssta bilar i Södra Stockholm. Återkommer med en rapport senare ikväll…
ryktet går att micke bytte bort sin soarer mot denna skönhet, en äkta 93 aero SS.. 8)
Självklart, med BSR chip som ger 390HK också va? 😉
Jag har bilder från den tiden Micke 😉
poooost it!
http://www.jorego.com/misc/dopadgammalryss.JPG
sådär då micke!
Haha, you bastard! Tog emot att godkänna den kommentaren, men men – in the spirit of the blog så gör jag väl det. 😀
Volvo-raggare är vi allihopa Micke, jag och mina kompisar på CCT har ju en fin 740 vi gör stan osäkra med här nere 😀
http://www.garaget.org/?car=129276
Nyligen stekt BMW M3 rätt hårt, samt Dogge kunde inte rasta den med sin RX7!
Det ligger väl i generna om man är född i Sverige. 😛